Κυριακή 23 Μαρτίου 2008

Στα βάθη της Κυριακής.


Αρχίζει το σκάψιμο: Πες μου πότε η επιτυχία μου έφερε καλο. Ήταν μάλλον ένα δεδομένο που απλώς εκτελούσα σωστά. Ενώ η αποτυχία, συνοδεύεται από πλήθος εντάσεων, που μοιάζουν πιο ζωντανες. Τόσο ζωντανές που έλκουν κόσμο γύρω μου. Πόσους φίλους και φίλες μπόρεσα να κερδίσω στις δύσκολες στιγμές μου αλλά και στις δικές τους.

Δεν ξέρω αν καταντάει αρρώστια. Αν πρώτη φορά το συνειδητοποιώ και άν θα ξεφύγω. Αλλά ξαφνικά θυμάμαι πως η μάνα μου δεν ήξερε να χαρεί με την χαρά μου. Ήξερε να καμαρώσει την ομορφιά, την παρουσία μου, τα βλέμματα των άλλων. Αλλά την ουσία μου δεν την μοιράστηκε. Μόνο ο σιωπηλός και κλειστός πατέρας ξέρει να διαβάσει τα μάτια της ψυχής μου, αφήνοντας στην άκρη όλο του το είναι και χωρις να φορτώνει στις πλάτες μου την δική του ευτυχία.

Η μάνα μου έμαθε να εμπιστεύομαι τα μαχαίρια. Να ξέρω να ξεχωρίζω την πηχτή ατμόσφαιρα του πόνου όπου υπάρχει και να κινούμαι ευέλικτα σε αυτήν. Να δικαιώνομαι μόνο με την οδύνη.

Κι αν τα έγραφα όλα αυτά κάποια άλλη στιγμή ίσως να τα έβλεπα όλα αντίστροφα. Οι ψυχαναλυσεις του κώλου μια συννεφιασμένη Κυριακή, πριν ξαναμπώ στο επάγγελμα. Τώρα που πια έκανα κι εγώ δουλειά μου τον ξένο πόνο.

Οι φυλές της Ασίας, πεινασμένες και γεμάτες άγνοια... άρα όνειρα! Έρχονται τα πρωινά μπροστά μου. Φέγγουν ελπίδες τα μάτια τους, ελπίδες για τηλεοράσεις, γάμους, παιδιά, χρήματα πίσω στην χώρα τους. Βλέπω την αντανάκλαση άγριων βουνών, ασφυκτικών πόλεων, χωριών με γυμνά παιδιά, βλέπω στα μάτια αγροτών το βλέμμα του παππού μου. Τα μάτια των ανθρώπων που ασχολούνται καθε μέρα με το χώμα, την γη, έχουν κάτι κοινό. Η το νομίζω.



Και γυρνώ στην μάνα μου. Ήξερε να μου μεταδώσει την χαρά της. Μα να πάρει την δική μου όχι. Υπό την έννοια αυτή ήμουν πάντα μεγαλύτερή της και εξακολουθεί να είναι ανήλικη. Μα δεν είναι κατηγορία αυτή. Ψάχνω απλά τις ρίζες της χαράς και της λύπης. Μαθαίνονται κι αυτές. Όπως τα πάντα, όπως μαθαίνουμε να ζούμε και να μην πεθαίνουμε.

7 σχόλια:

piece de resistance είπε...

σπαραχτικο ποστ σπαραχτικο.. εκεινο για την εμπιστοσυνη στα μαχαιρια καπου ειχα γραψει κατι αντιστοιχο τον Οκτωβριο http://doresist.blogspot.com/2007/10/blog-post_01.htmlκαι τωρα διαβαζοντας σε συνειδητοποιω οτι η πηγη αυτων των μαχαιριων ειναι εκει στις μανες που αυτη την
εμπιστοσυνη μας εμαθαν και τωρα να διορθωσουν προσπαθουν

Rainman είπε...

na empisteuesai ta maxairia einai kalutero apo to na empisteuesai to pseutiko beloudo..

sylfaen είπε...

rainman
οσο το πίστεψες το βελούδο ήταν αληθινό.
Το να μην ξέρεις να εμπιστεύεσαι είναι επίσης ακόμα χειρότερο (γιατί τι εμπιστοσύνη είναι αυτή στα μαχαίρια).
Και το να μιλάμε μόνο με αλληγορίες ίσως να είναι ψεύτικο, πομπώδες και αλλαζονικό.
Συγκεκριμένα πράγματα μας πονάνε... και φτιάχνουμε ολόκληρες θεωρίες για να τα ξορκίσουμε. (Μαργαριτάρια, αν σου έρχεται ακόμη μια μεταφορά).
Ας πούμε λοιπόν τα συγκεκριμένα, αυτά που πονάνε. Εσένα τι σε πονάει, κι εχεις ανάγκη να μου διευκρινίσεις το καλύτερο. Θες να ρθεις στην μεριά μου η να διαχωριστείς;
Και ναι μάταια όλα. Μέχρι το τελευταίο σημείο στίξης μας.

piece de resistance αναρωτιέμαι και πάλι μέσα απο το σχόλιο σου, το σπαραχτικό είναι αυτό που αξίζει;

Δεν θέλω να αποδεχτώ άλλο ετούτον τον κώδικα.
Ξύπνησα από το φως το θαμπό του ήλιου. Περιμένω χελιδόνια, δεν χρειάζομαι τίποτα άλλο, πάω στην δουλειά, έχω εξαγνιστεί. Χαμογελώ. Ευχηθείτε μου τύχη.

Nomad είπε...

Τύχη.

Rainman είπε...

deikse mou ena atomo na empisteutw..poios de se prodwse?i mana sou?eisai kataramenh tote..lupamai...se oikthrw...



tuxh einai mia polu wraia gunaika pou kathetai mono se autous pou thn perifronoun kai thn ftunoun...eipe o Makiabeli..se sena gt na kathisei??

sylfaen είπε...

rainman
σε οικτίρω αν δεν ένιωσες ποτέ εμπιστοσύνη.
Η μετέπειτα προδoσία δεν αναιρεί τις στιγμές που υπάρχει εμπιστοσύνη, όπως ο θάνατος δεν αναιρεί τις στιγμές που υπήρξε ζωή.

κι άλλωστε η εμπιστοσύνη υπάρχει υπό όρους αμοιβαιότητας...
Τέσπα, δεν είμαι εγώ που θα σου μάθω τίποτα, ούτε που θα σου δείξω ποιον να εμπιστευτείς.

Είσαι λίγο εριστικός, παιδιάστικα εριστικός, μου φαίνεται.

μουτς. ένα φιλί απρόσμενο να σε τσατίσω λίγο ακόμη, να με οικτίρεις μετά εσύ, μετά εγώ και να χουμε να λέμε.

Nomad,
Eυχαριστώ.

Rainman είπε...

sou perisseuei oikthrmos kai eleos gia mena?milas gia stigmes??poies stigmes..etsi orizeis esu ennoies opws i empistosunh?se stigmes dn basizetai tpt para logia..auto pou basizetai se stigmes einai epifulaktiko sunaisthima(opoiodhpote) krummeno pisw apo ta omorfa logia..

empistosunh uparxei panta..etsi thelw na thn niwsw egw..kai oxi..dn niwthw prodwmenos katholou..ksereis esu..

gennithika eristikos...


fili ki apo mena..kai mhn m arxiseis ta filosofikistika gt tha s kanw epithesh me arithmous kai tote tin ebapses...
mats..